neděle 25. května 2014

1) Vaření alá co dům dá! - Kuřecí kostičky s hranolkami

Ahoj ^__^ Napadlo mě založit novou rubriku "Vaření alá co dům dá"
Nebude asi často, uvidím jak dlouho mě bude bavit fotit postup u vaření. 
Každý jste jistě zažil ten pocit, když přijdete domů, máte hlad a v lednici nic není. Mně se to stává často, proto jsem se naučila vařit z toho, co doma najdu. Vždycky něco vymyslím. Rozhodla jsem se Vám napsat recept a postup na má improvizační jídla. Tady je jedno z nich!
Dnes jsem si od babičky přinesla 2 kuřecí prsíčka. Plánovala jsem udělat rychločínu z papriky, ale jak se dalo očekávat ani paprika v lednici nebyla. Dlouho jsem přemýšlela až na mě vykoukli brambory smutně ležící ve špajzi. Vnuklo mi to nápad na domácí hranolky s kuřecím masem. Zde je recept a postup ^__^

Potřebujeme:
2 velké brambory (já měla velké oči a vzala 3)
slunečnicový olej na smažení
sojovou omáčku od Vitany
nějaké vietnamské nebo jakékoliv jiné chilly
kari
bazalka
oregano
2 - 3stroužky česneku
2 kuřecí prsa
To je vše co jsem doma našla :DDD

Brambory samozřejmě umyjeme, oškrábeme a nakrájíme na hranolky tak velké, jak vy chcete. Já dělám malé McDonaldové XD

Hranolky dáme do mísy a přilejeme trochu oleje. Důkladně promícháme.


Poté je dáme na plech s pečícím papírem, rovnoměrně rozložíme a horkovzdušnou troubu předehřejeme na 200°C Hranolky do ní po rozehřátí dáme a hlídáme si zhruba 25minut. MEZITÍM JE RADŠI KONTROLUJTE A SEM TAM PROHRÁBNĚTE


Teď maso! Kuřecí prsa očistěte od takových těch bílých fuj věcí co křoupou, pokud Vám tam vadí tolik jako mně. Nakrájejte na kostky, kostičky, nudličky, co jen chcete a dejte stranou. Do nějaké misky si zatím připravte marinádu. Bez marinády maso nedělám, jsem na ní vysazená. 
Česnek oloupeme a nožem ho rozdrtíme. Drtím ho, protože pak lépe pustí chuť a aroma do marinády. 



Česnek nakrájíme na hrubo, dáme do misky, kde už máme nasypané kari, oregáno a bazalku. Potom přidáme chilly dle vaší chuti a sojovku tak nějak akorát, aby byla všude, až se tam maso dá.


Směsku promícháme a dáme tam naše kuřecí kostičky, zase důkladne promícháme a necháme odležet.
Mezitím zbývá spoustu času na umytí nádobí >__< chjo...


DOUFÁM, ŽE KONTROLUJETE HRANOLKY! :D

Poté, co si budete myslet, že už to masíčko dostatečně nasáklo marinádou, rozpalte pánev (na čem smažíte je na Vás - olivový či slunečnicový olej, sádlo atd)
Jestli je pánev rozpálená můžete zkusit tak, že tam hodíte třebas kousíček toho česneku a když se začne smažit, je to jasné. Přidejte mase a zprudka smažte. Neztlumovat ani nesmažit maso přiliš dlouho, takhle kuřátko nepustí šťávu a bude šťavnaté :3 Jestli chcete zkusit, zda už je maso usmažené, vezměte ten největší kousek a rozkrojte ho. Hned uvidíte, jestli už je zbytek hotový.



Hranolky jsou po cca 25minutách hotové! Vyndejte plech z trouby, hranolky osolte a dejte s masem na talíř. Můžete si k tomu dát i ten osmažený česnek. Je opravdu výborný *w* Tadááá -> Kuřecí kostky s domácími hranolkami <3 Chutnalo to skvěle, ale bylo toho moc a nemohla jsem to sníst >__<





1 komentář:

  1. Mmmmmmmmmmmmmmmmm, nedělej mi takhle pozdě v noci chutě:D! Teď půjdu spát s hladovým žaludkem:D:D:D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! ♥ / Thank you for your comment!♥