neděle 4. března 2018

DIY XXL sukně -> Punk Lolita

Hezký den přeji ♥
Dlouho tu nebyl článek na styl - udělej si lolitu sám a skoro zadarmo XD Takže je čas to napravit!
Už víc jak půl roku mi doma leží XXL sukně (zřejmě od nějaké školní uniformy - je tam made in england), kterou jsem koupila v sekáči za 10kč! Je sice XXL, ale byla to spousta krásné látky, takže jsem si řekla, že ji koupím (no neberte to, za 10kč!! ) a přešiju ji na sukni pro sebe.
Dnes mě pustili z praxe dřív, takže jsem měla náladu se do toho pustit!

Takhle vypadá. XXL skládaná sukně o délce okolo 70cm.
První krok je vypárat pásek a švy mezi sklady, abyste získali pruh látky + páseček




Vše vyžehlíte, hlavně ten pruh látky, a rozmyslíte si design. Já chtěla Punk Lolita sukni, protože už roky po jedné takové toužím. Vznikl mi pruh látky o rozměrech 190 x 70cm
Ustřihla jsem proto díl dlouhý 52cm (ty 2cm jsou na horní a dolní okraje, které se založí) a dole jsem ustřihla 2 pruhy o šířce 9 a 9cm




Páseček od staré sukně nevyhazujeme! Bude se hodit! Tato sukně navíc v sobě měla i zip, takže i ten jsem odpárala a následně použila.
Všechny nehezké třepící se kraje látky začistíme entlem(cik cak stehem). Pruhy na kanýr začistíme tak, že látku nadvakrát přehneme a sešijeme rovným stehem.

A je čas kanýry nařasit. To uděláme tak, že horní okraj pruhu projedeme rovným stehem o maximální šíři, pak podtím ještě jednou. Máme dvě řady stehů rovnoběžně pod sebou a zatáhneme za nitky buď spodní nebo horní - látka se krásně řasí a můžeme špendlit!



Vše poté sešijeme, nařasíme horní okraj sukně a přišijeme do pásečku. Ten XXL páseček jsem zkrátila na 70cm a všila dozadu gumu, aby se pas ještě stáhl až na 60cm. Protože mi v původním pásečku zbyla knoflíková dírka, ponechala jsem ji a potáhla si vlastní knoflík.



A máme hotovo!






Berte tento článek spíš než jako tutorial, jako tip, jak si levně a snadno udělat lolita sukni ♥ Na tutorial mám bohužel málo fotek, za čež může má lenost. Omlouvám se >__<

Doufám, že se článek líbil, za komentář budu moc ráda a v příštím článku zase napočtenou příště! ♥♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! ♥ / Thank you for your comment!♥